The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (GIF) Review: Tygrova stezka

(GIF) Review: Tygrova stezka

Autorka: Colleen Houck
Přeložila:  Karolina Medková
Série: Tygří sága / 2.
Počet stran: 480
Nakladatelství: CooBoo / říjen 2012

Poté, co Kelsey opustila Rena a Indii se vrací do Ameriky, kdde nastupuje na oregonskou státní univerzitu a snaží se zapomenout na indického prince. Jenomže to nejde - když si začne připadat aspoň z části "zalepená", objevuje se Ren s Kišanem a celé snažení vyjde na prázdno.
Po Lokešově útoku všichni tři bojují o život a když Rena zajmou a Kelsey s Kišanem jsou nuceni uprchnout, ti dva se připravují na druhou výpravu za zlomením kletby a za nalezením druhého božského daru, který by mohl pomoci Rena osvobodit. Jenže tráví víc času s Kišanem, který se jeho city k ní netají, a uvědomuje si, že být v jeho blízkosti a myslet na Rena bude čím dál tím víc těžší...

První díl se mi moc líbil, ale ne natolik, abych z něj vytržením skákala až do stropu. Příjemným překvapením pro mě bylo pokračování. Tygrovo prokletí skončilo dost otevřeně natolik, abychom my, nebozí a chudí čtenáři, upalovali do knihkupectví a nutně si koupili další knihu. Přesným opakem je začátek Tygrovy stezky, kde se asi na sto stránkách neděje skoro nic. Paradoxně se tahle část stala jednou z mých oblíbených, protože se autorka nesnažila nabít knihu akcí, aby čtenář nestíhal chápat, co se kde šustne, a to nikdy není na škodu.

Proč mě kniha okouzlila? Jsou tu dva důvody - méně Rena a více Kišana! To je opravdu výrazné plus, kterým si u mě kniha polepšila, protože Kišan má velký vliv ma Kelseino chování a já musím přiznat, že tentokrát jsem neměla chuť jí praštit gadou (magickým božským kyjem). Přestala si neustále stěžovat, že je bezcenná a nikdo by o ni ani pohledem nezavadil a více si začala užívat života s oběma bratry. A že jí to trvalo!

Naopak mé pocity k tygřím bratrům se v druhé knize silně posílily. Nemůžu si pomoct, ale Ren je tak dokonalý, až se mi z toho dělá zle, na druhou stranu Kišan je tak obyčejný, až je dokonalý. A Kelsyino neustálé vzdychání po Renovi mě v mých názorech akorát utvrdilo. Holka, vzpamatuj se! Máš vedle sebe úžasnýho Kišana a ty bys pořád jako ocásek běhala za Renem?

Ren

Kišan

Zápletka v Tygrově stezce je o dost lepší než v Prokletí. Zatímco v prvním díle jsme se hlavně seznamovali s kletbou a vším, co je k jejímu zrušení třeba, nyní se při druhé tygří výpravě noříme hlouběji do dobrodružství a poznáváme mytologii jak z indické, tak i z jiné kultury. Poslední dobou jsem bájím a mýtům opravdu přišla na chuť a zaručuji vám, že pokud se do Tygrovy stezky pustíte, dostanete jich před nos docela dost.

Co se týče stylu psaní, tak autorka se vcelku pevně držela ich-formy z pohledu Kelsey. Musím přiznat, že mě chvílemi sáhodlouhé popisy místností (a co hůř - jejích zmatených pocitů a bezuchého přemýšlení!) opravdu nudily, některé jsem dokonce i přeskakovala. Pokud jde o mě, v popisech se příliš nevyžívám, zkrátka nepotřebuji vědět, jaký vzor byl vyrytý na stolku a v jakých úhlech zachycen (jen příklad, myslím, že něco podobného v knize vážně nebylo!). Ale s celkovým vyprávěním jsem poměrně spokojená, mohlo to být i horší.

Velká překvapující bomba čekala na konci. Kdybych si omylem nepřečetla dost velký spoiler, byla bych vážně v šoku a nevím, co by to se mnou udělalo. Takhle jsem byla připravená, nicméně i tak byla má reakce na náhlý zvrat událostí asi taková:

Tygrova stezka je zajímavá knížka. O dost lepší než první díl a pokud byste to chtěli spolu srovnávat, našli byste poměrně velké rozdíly. Autorka se hodně zlepšila (aneb když nevíte, co by, najdete to v Obi nastrčte všude Kišana a ten už se o vše postará!) a knihu jsem četla s větší chutí, ale stále si myslím, že má celá tygří sága na víc. Chybí mi ještě nepatrná jiskřička a omezení popisů, abych mohla dát plné hodnocení. Tygrům dávám čtyři hvězdičky, protože Kišan si je opravdu zaslouží!

***

Knihu jsem četla v rámci akce "Čteme tygrům". Zapojte se i vy!