The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (Film) Review: Vampýrská Akademie

čtvrtek 20. února 2014

(Film) Review: Vampýrská Akademie

Čekala jsem tak dlouho, až jsem se nakonec dočkala! Vím, že je trapné Bohužel jsem se dostala zatím jen ke čtyřem dílům (a hodlám to napravit!), ale i tak mě Richelle Mead dokázala přesvědčit o kvalitách a přinutila si celou sérii zamilovat. Na Blood sisters/Vampýrskou akademii jsem byla vážně zvědavá, protože mé prvotní reakce byly asi nějak takhle: Casting? Bleeeeh. Trailer - what the hell? Dimitrij?! Režisér Protivných sprostých holek? Plakát? Bože, né! 

Ale nakonec jsem byla vážně překvapena. Tím, že jsem se dostala na speciální předpremiéru filmu, jsem získala možnost ho shlédnout mezi prvními, ještě dřív než se probojuje na "obyčejná" plátna v kině. Před ním jsem viděla jen pár herců, plakát a úplně prvotní trailer, nic víc - šla jsem do toho poslepu a chtěla se co nejvíce nechat překvapit. Jaké mě ale čekalo překvapení, když jsem nakonec zjistila, že film je úplně jiný než ten, který jsem očekávala!

Jak jsem zmínila na začátku, moc valné mínění jsem o výběru herců neměla. A nemám ho ani teď. Nicméně si myslím, že všichni se snažili, jak nejvíc mohli, aby na diváky zapůsobili a předvedli své nejlepší výkony. Neříkám, že jsem si na Lisu, Dimitrije etc. zvykla (bude mi trvat hodně dlouho, než se přes koňskou-hlavu Lisu nebo alá Snape cvalíka Dimitrije přenesu), ale v průběhu filmu jsem se s obsazením docela smířila. I když jsem o nikom z herců neslyšela dřív, zapůsobili na mě. Jak nevýrazná ředitelka Kirová, tak ještě více nevýraznější profesorka Karpová, nebo třeba i Mason, Rosin kamarád a tajný obdivovatel. Vážně smekám, v tomhle film má očekávání naprosto překonal.

Navzdory poměrně "vážnému" tématu (tím myslím konkrétně vraždy, neustálé problémy se strigoji, školou, ovládáním mysli etc.) mi film připadal spíše jako komedie. Možná to bude jen mým podivným smyslem pro humor, ale snad všechny některé části byly opravdu kýčovité a klišoidní a nebudu se to snažit popírat, protože je to pravda. (Pokud se na film podíváte, nezapomeňte si na tohle vzpomenout, až tam bude Dimitrij na kruzích vystavovat Rose zadek nebo až uvidíte zpomalenou scénu z plesu, kde je Dimitrij vážně okouzlen Rosiným vzhledem a... no prostě uvidíte a pochopíte.) Ne všechny pasáže byly až "trapně vtipné", některé byly vážně hezké, nečekané a u spousty z nich jsem se nasmála od srdce. Více než young-adult film mi to přišla jako komedie pro mladé puberťačky. Ale s větší kvalitou.

Co jsem na filmu nemohla vystát, byly lekací scény (pro slabé povahy upozorňuji, že tam jsou minimálně tři, tak pozor!). Ale ty já nesnáším nikde, takže bych mu to až příliš nevyčítala. Většina z nich spočívala v náhlé změně instrumentálního doprovodu, nicméně i tak byly působivé a bez nich by to nebylo ono. Ve Vampýrské akademii určitě ne.

Vampýrská akademie je film, který se vám strašně líbí, ale po skončení filmu se zamyslíte a řeknete si: "Sakra co na tom bylo tak skvělý? Vždyť je to jen obyčejnej film, nijak zvláštní, tak proč se mi tolik líbil?" A přesně to je i má situace. Celou tu hodinu a půl (nebo kolik to má vlastně minut) jsem nadšeně hltala všechny sexy kluky na plátně úplně všechno a nechtěla jsem, aby to kdy skončilo. Ale jednou to přijít muselo a mně došlo, že normálně bych něco takového ohodnotila jako lepší průměr. Jenomžě tohle je Vampýrská akademie (ne, vůbec nenadržuji!) a navíc jsem se u filmu upřímně zasmála, jak už dlouho předtím ne. Je těžké se definitivně rozhodnout, ale nakonec budu hodná a dám Rose a Dimkovi čtyři hvězdičky, protože myslím, že si to zaslouží. Ti dva rozhodně!
Já jsem si první díl dhampýro-morojsko-strigojské hexalogie dost užila a jsem ráda, že jsem dostala možnost se na film podívat s předstihem. Rozhodně se na něj podívejte, stojí to za to, i když chápu, že někoho by pravděpodobně mohl zklamat - tady jde hodně o vkus, smysl pro humor a další vlastnosti, které zde hrají velkou roli. Jen jsem chtěla zkusit, co z filmu bude, nakonec vůbec nelituji, dokonce bych si to hned pustila znovu!

5 komentářů:

  1. Mám vlastně na film dost podobný názor, i když bych si to asi hned znovu nepustila, možná po čase, někdy dokážu filmu lépe ocenit až napodruhé... Celkově to pro mě byl takový lepší průměr. Ale splnilo to má očekávání. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem na to teda zvědavá.. ale co jsem tak slyšela, všichni máte podobné názory ;) .. takže snad se mi to také bude líbit :) .. a myslím, že nejdůležitější je, že jste si celé odpoledne užili !! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Týjo, teď nevím co si myslet. Já se na ten film vůbec netěším a nemám v plánu ho vidět moc brzo, protože jsme se ještě nepřipravila na to, že bude, ale když ty ho vlastně chválíš a byla si spokojená.... achjo, fakt si mě úplně rozhodila! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já se na film hrozně těším. Hlavně jsem zvědavá, jak to udělají s díly. Jestli jich bude také šest, jako je knih, nebo to prostě nějak zkrátí. :) říkala jsem si, že HP je ze sedmi dílů, filmů je tedy osm, ale Harry je Harry. :)
    Jak jsem psala, hrozně se těším!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc se na premiéru VA těším. Škoda, že v ČR je až v březnu. Na film jsem fakt zvědavá. Snad mě nezklame.

    OdpovědětVymazat