The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Čteme i s Horečkou! (1)

sobota 2. listopadu 2013

Čteme i s Horečkou! (1)

Vítám vás u prvního článku ve Čtení s Horečkou! Vím, že spousta z vás knížky od Karen Marie Moning zná, ale přeci jen je potřeba uvést do obrazu i ty, kteří o této sérii nemají žádné představy.

O čem je série Horečka?
Knihy vypráví o dvaadvacetileté MacKayle Laneové z prosluněného Ashfordu, která se nestará o nic jiného než o svůj vzhled, neustále nalakované nehty a volbu playlistů ve svém ipodu. Jednoho dne dostane zprávu z Irska, kam odjela studovat její sestra (a zároveň i nejlepší kamarádka) Alina, že byla zavražděna.
Mac si balí věci a odjíždí do mokrého a zataženého Dublinu, kde hned první noc narazí na ošklivou příšeru - Bojovníka Tmy. Nachází pomoc u záhadného Jericha Barronse, který o Dananském světě ví víc, než je zdrávo, a zjišťuje, že je vidoucí. Chce zjistit, kdo zabil její sestru, ale Barronsovi jde o něco jiného. Uzavřou výměnný "obchod" a společně hledají temnou svátost, Sinsar Dubh.

Kniha Sinsar Dubh je nejnebezpečnější předmět v historii, s jehož pomocí chtějí temné síly zbořid zeď Dananů a vpustit je do světa lidí - tím by došlo ke konci lidské civilizace. Někteří (Barrons) ji chtějí získat pouze do sbírky (nebo to aspoň říkají). Další lovci dananských předmětů se neustále přetvařují a nikdo jiný si není jistý jejich záměry. Ale stále se k ní nikdo nemůže dostat. A od toho tu je Mac, která ji umí vycítit a určit její polohu. Bohužel se zdá, že k nalezení temné svátosti má Barrons stejně daleko, jako má Mac k odhalení sestřina vraha.


(důležité) Postavy 
Mac - zhýčkaná blondýnka/odvážná bojovnice, vidoucí, mrázka, detektor dananských předmětů
Barrons - záhadný, tajemný, chladný, tvrdý, přísný, nepřístupný muž a spojenec s Mac
Fiona - pracovnice v Barronsově knihkupectví, obyčejná žena, chladná, nenávistná, Barronsova milenka
V'lane - dananský princ, Bojovník Světla, zabíjí sexem, hledá knihu
Mallucé - přezdívá se mu "upír", ale nikdo o něm ve skutečnosti moc neví
Rocky O'Bannion - bývalý boxer, prý spáchal masovou vraždu, držitel dananské svátosti
Derek O'Bannion - Rockyho bratr, který je schopen udělat vše možné k pomstě svého bratra

Knihy doposud vydané u nás

http://www.jota.cz/beletrie/temna-horecka/http://www.jota.cz/beletrie/krvava-horecka/http://www.jota.cz/beletrie/horecka-dananu/

Po kliknutí na knihy se dostanete na stránku nakladatelství Jota, kde najdete obecné informace o jednotlivých dílech.

Přidávám i krátký fan trailer. Na internetu jsem nenašla moc dobrých a zajímavých, tohle je jeden z těch lepších tak doufám, že se vám bude líbit!

Ukázka z Temné horečky (str. 234 - 235)
       Barrons nastražil smrtelnou past - a důvodem byla moje krádež. Když jsem předchozího dne zvedla ruku a pružným pohybem z police sundala tu zbraň, vlastně jsem tím šestnácti mužům podepsala rozsudek smrti.
       Otočila jsem se a zahleděla se směrem ke knihkupectví, které jsem teď viděla v docela jiném světle: nebyl to dům, byla to zbraň. Teprve minulý týden jsem stála před hlavním vchodem a přemýšlela o tom, že Barronsův obchod tu stojí jako pevnost strážící předěl mezi dobrou a špatnou částí města. Teď mi bylo jasné, že je to skutečně pevnost - stojící na demarkační linii, jako poslední strážní věž - a Barrons z ní množstvím pečlivě rozmístěných světel ovládá síly obývající opuštěnou část města. K tomu, aby svůj dům v noci ochránil před útoky lidí, mu docela stačí zhasnout a Stíny, ti hladoví hlídací psi, kteří přišli ze samotných hlubin pekla, se o vše postarají za něj.
       Nevím, jestli mě poháněla nějaká temná zvědavost nebo snad geneticky zakódovaná potřeba dozvědět se vše, co je možné, o Dananech, ale jisté je, že jsem se pomalu vydala k maybachu. Na hromadě oblečení u místa řidiče prvního vozu leželo černé kožené sako, které vypadalo úplně stejně jako to, jež jsem předminulou noc viděla na Rockym O'Bannionovi.
     S rozechvěním, které jsem nedokázala potlačit, jsem se ohnula a zvedla ho. Když jsem jemně vypracovanou italskou kůži zvedla, odlepil se z ní velký kus čehosi, co vypadalo jako hodně zažloutlý hrubý papír.
      Prudce jsem sebou trhla a sako okamžitě pustila zpátky na hromadu. Tenhle "papír" jsem už viděla a dobře jsem si na něj pamatovala. Vlastně jsem podobných, ůzných tvarů a velikostí, viděla spoustu, vítr s nimi smýkal liduprázdnými ulicemi opuštěné části města, kde jsem nedávno zabloudila v mlze. Tenkrát jsem si myslela, že někde poblíž musí být stará nefungující papírna s rozbitými okny, jímiž se papír dostal do ulic.
       Ve skutečnosti ale kolem mě nelétal papír - byli to lidé. Nebo přinejmenším to, co z nich zbylo. A kdybych se onoho dne, kdy jsem bezradně procházela zchátralou čtvrtí, nedostala k Barronsovu knihkupectví a starožitnictví před západem slunce, skončila bych jako oni. Stalo by se ze mě přesně tohle... cár na troud vysušené lidské hmoty.

(omlouvám se všem slovenským čtenářům, ale kvůli poštovnému je soutěž pouze pro ČR)

3 komentáře:

  1. Moc pěkný článek, na knížku si mě hodně nalákala, předtím jsem pomalu ani netušila o čem knížka je :)).

    OdpovědětVymazat
  2. O Horečce jsem slyšela, ale i přes zajímavý název jsem se nekoukla, o čem to je... a udělala jsem chybu. Zní to vážně úžasně! Koukám, že má další knížku na seznam přání. (:

    OdpovědětVymazat
  3. vypada to na hodne zajimavou knihu :)

    OdpovědětVymazat