The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Jiskra

(RC) Review: Jiskra

Napsala: Amy Kathleen Ryan
Přeložila: Lenka Fajtejsková
Série: Vesmírná pouť / 2.
Počet stran: 304
Nakladatelství: Knižní klub / 2013

Waverly a ostatním dívkám se podařilo uprchnout z Nového Obzoru a vrátit se zpět na Empyreum. Všichni spřádají plány, jak zachránit své rodiče, kteří jsou na nepřátelské lodi stále uvězněni, když v tom Empyreem otřese neznámý výbuch. Kieran, jakožto nový kapitán lodi, musí řešit mnohem závažnější problémy a odhalit sabotéra dřív, než je všechny zabije.
Do toho se snaží obrátit celou posádku proti Sethovi a Waverly, aby si získal všechny děti na svoji stranu a aby dál mohl sedět v kapitánském křesle. Ale co když Anne Matherová z Nového Obzoru k tomu všemu učiní nabídku, nad kterou by se dalo uvažovat? Co pak?

Jiskra je kniha, kterou si prostě musíte přečíst, pokud už máte Mlhovinu za sebou. A jestli ne, měli byste si přečíst alespoň tu, protože obě knihy překypují akcí od začátku až do konce a nenajde se tam nic výrazného, co byste při četbě postrádali. Hned z první stránky na vás dýchá příslib zážitků a napětí, který vám nedává na vybranou a vy prostě musíte číst dál a dál. Přesně takhle na mě působila Jiskra!

Autorka se drží stejného stylu jako v prvním díle - píše kratší kapitoly ve třetí osobě a k tomu všemu pokaždé z jiného pohledu.. Buď Setha, Waverly, nebo Kierana.Čtenáři tak mají možnost proniknout do myšlenek hlavních hrdinů a více se s nimi sžít, najít si v knize svého favorita. I když nejsem zastánce takových knih, jelikož mám radši ucelené příběhy z jednoho pohledu (pak v tom ztrácím přehled a akorát nad nimi musím přemýšlet), výjimečně mi to u Jiskry nevadilo. V Mlhovině jsem měla trošku problémy, ale pokud jste na tom stejně jako já, pak vám to v Jiskře nebude dělat potíže. Naopak jsem ráda, že jsem mohla nahlédnout na situaci z různých úhlů pohledu, protože jsem díky tomu poznala blíž hlavní hrdiny a už mi nejsou tolik cizí, jako tomu bylo v prvním dílu.

Když už jsem u hlavních hrdinů, jejich charaktery se od Mlhoviny posunuly o obrovský kus dál. Seth začíná
ukazovat své světlejší stránky, Kieran naopak tmavší. A Waverly? Ta nám odhaluje bojovného a nebojácného ducha, kterého v sobě doposud skrývala. A jsou to právě tyto vlastnosti, které dějem v dalším díle určitě zamávají, protože už teď jsem si všimla, jak moc napjatou navodila autorka atmosféru.
Stále platí to, co jsem zmínila v recenzi na Mlhovinu - tato série je snad jediná, kde jsem si neoblíbila žádnou postavu. Proč? To netuším, asi jsem se nenaladila na tu správnou vlnovou frekvenci a i když bych si dokázala vybrat mezi Kieranem a Sethem, nějak moc na nich nelpím.

Zatímco prvním dílem čtenář propluje docela "klidně", s Jiskrou jsem si užila více napětí a akce. Knížka celkově se mi líbila o dost více než Mlhovina, protože děj už byl do jisté míry rozeběhnutý a více jsem se ve vesmírném prostředí zorientovala. A i když se autorka příliš nevyžívá ve vysvětlování různých situací, dříve či později se všechny otevřené zápletky vyjasnily, v tomto ohledu ji mohu jen chválit! Druhému dílu Vesmírné pouti dávám čtyři hvězdičky. Pokud hledáte příběh nabytý dobrodružstvím, akcí, obětavostí, pomocí nebo zradou, přečtěte si Jiskru. Jestli se vám líbila Mlhovina, Jiskru si zamilujete!

Mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí výtisku ke zrecenzování!