The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Hadí spirála

úterý 27. srpna 2013

(RC) Review: Hadí spirála

Autorka: Christy Raedeke
Překlad: Drahomíra Michnová
Série: Mayské proroctví / 2.
Počet stran: 280
Nakladatelství: Fragment / 2013

Poté, co se Caity vrací z Velikonočních ostrovů, si začíná vybírat nějakou střední školu, která by vyhovovala jak jí, tak i jejímu poslání. S Justine přestoupí na argentinskou školu Siga la chispa, jenž zahrnuje i cestování. Společně se vydávají po stopách mayské kultury a odhalují tajemství, která se ukrývají ve vesmíru a ďábelská organizace Fraternitas se je snaží tajit. Podaří se Caity změnit svět a naplnit dávné mayské proroctví, ke kterému byla předurčena?

Hadí spirála je druhým (a posledním) dílem ze série Mayské proroctví, které vypráví o dívce předurčené k záchraně lidstva před ďábelskou organizací Fraternitas. K mé velké úlevě nebudou žádné další díly a určitě se najdou tací, kterým se mayský příběh zalíbil, ale já se jím musela prokousávat a k četbě se vyloženě nutit. Ještě se mi snad nestalo, abych četla takhle tenkou knížku týden (a ne kvůli nedostatku času).

Zdroj
Žádným překvapením pro mě nebyla naprosto neschopná hlavní hrdinka Caity, která je podle dávného proroctví vyvolena a měla by spasit lidstvo od negativního vlivu Fraternitas. I když se v prvním díle dozvěděla, co vlastně musí udělat a jak na to, každý by předpokládal, že se v pokračování její mise nějak více rozjede, že se Caity oklepe a začne něco dělat. Omyl. Technicky vzato zase nechala na ostatních, aby za ni udělali všechno potřebné (nepočítám ten nápad s internátní školou, ale ten vlastně nakonec také nebyl její). Inu... ani druhá šance mě nepřesvědčila, a proto u mě Caity stále zůstává nemožnou hrdinkou číslo jedna.

Zdroj
Jak jsem řekla, kniha mě dost nudila, avšak místy se přece jen nalšly chvilky, kdy mi četba utíkala o něco
rychleji než zbytek knihy. Sice jich nebylo příliš, ale aspoň něco. Většinou to byly pasáže, které autorka napsala "jednoduchým" jazykem, při kterém jsem nemusela přemýšlet nad významem věty. Téměř celá kniha se totiž skládá jen z vysvětlování hvězdných a planetárních pohybů, matematiky, geometrie a podobných věd - čehokoli, co souviselo s májským kalendářem. Uznávám, že to měla spisovatelka vymyšlené perfektně a když jsem se nad tím zamyslela, opravdu to dávalo smysl, ale čeho je moc, toho je příliš. Mám ráda knížky, které nejsou jen bezduše jednoduché, ale u Hadí spirály v tomhle ohledu dávám palec dolů.

Co mě opravdu zklamalo, byla zápletka. Když čtenář dojde ke konci nějaké série, očekává napínavý a strhující závěr, který mu vezme dech. Vzhledem k tomu, že se po celou dobu příběhu skoro nic nedělo, jsem doufala, že konečná scéna (boj s Fraternitas) bude vskutku dechberoucí a epická. Omyl! Nebylo nic moc zajímavého a všechnu práci za ní (opět!!) udělali jiní.

V mnoha ohledech je Hadí spirála o něco lepší než Zápas o osud lidstva. Na druhou stranu mi první díl přišel o dost jednodušší a myslím, že jsem si ho i více užila. Dlouho jsem přemýšlela, jaké hodnocení této knize dát. Nakonec myslím, že si příběh zaslouží dvě hvězdičky, protože to opravdu nebyl žádný zázrak, a přesto se to jakž takž dalo číst. Pokud máte rádi výzvy a přemýšlíte o četbě, jděte do toho, avšak já už bych si sérii znova nepřečetla.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

4 komentáře:

  1. Na tuhle sérii mám podobný názor, četla jsem jenom první díl, ale můžu říct, že takovou hrdinku jako je Caity jsem ještě nepotkala a upřímně doufám, že už nepotkám! Ale pokračování si musím přečíst, abych neměla doma nedokončenou sérii. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Caity, to je kapitola sama o sobě! :D
      Koukám, že jsi taky ten člověk, kterej si prostě musí přečíst pokračování, ať už je jakkoli špatný. :D

      Vymazat
  2. Jednička mi přišla taková průměrná, ale docela ušla- i když ten konec se mi nelíbil :D..DO dvojky se asi pouštět nebudu.. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, vedu knižní blog a rozjíždím svůj první pojekt. Hodila by se mi pomoc a kdyby ses zapojil/a. :) http://jantarova-zeme-ruiscoll.blog.cz/1308/uvodni-clanek-zhodnot-sve-leto-2013

    OdpovědětVymazat