The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Lola a kluk od vedle

úterý 21. května 2013

Review: Lola a kluk od vedle

Autorka: Stephanie Perkins
Přeložila: Jana Doležalová
Série: Polibek pro Annu / 2.
Počet stran: 303
Nakladatelství: CooBoo / 2013

Poté, co Lolin soused Cricket Bell neplánovaně zlomil srdce a odstěhoval se, se mladá Dolores (Lola) Nolanová snaží zahojit rány po svém tehdejším kamarádovi. Výstředně se obléká, má „toho správně cool“ přítele, ve škole se snaží a má milující táty... na první pohled se zdá všechno v pořádku. Ale co kdyby se rodina Bellova opět přistěhovala do města a Lola zjistila, že ani po dvou letech nedokázala na Cricketa zapomenout? Rozhodně jejím životem pořádně zamíchá!


Ať už jste Polibek pro Annu četli nebo ne, příběh o Lole na předchozí knihu navazuje pouze pozvolna a k jeho pochopení není třeba znát události, jež se odehrály v prvním díle. Pro Stephanie Perkinsovou je typický její osobitý styl, díky kterému se čte každé její dílo s lehkostí a plynulostí. Nesmím také zapomenout na zajímavé hrátky se slovy, těch je v knize opravdu požehnaně.

A jestli já jsem jako hvězdy, Cricket Bell je jako galaxie...“

Když jsem Lolu otevřela poprvé, nebyla jsem si jistá, co od ní mám čekat. Ale nakonec jsem zjistila, že pochyb nebylo zapotřebí, sotva jsem se nadála a já byla u konce. Ano, skutečně tak moc mě tato dívka a její trable okouzlily.
Když už jsem u těch trablí, musím autorce pochválit skvělé nadčasové téma, které zachycuje každodenní problémy mnohých z nás. Převedla naše starosti na někoho jiného, který si s nimi nějak poradí za nás.
Narozdíl od dystopií, kterých je v dnešní době požehnaně, se podobná kvalitní romantika najde jen málokde a Stephanie je jednou z té trochy spisovatelů, kteří nám poskytují relaxaci a dočasný únik od dystopických a fantasy příběhů.

I postavy byly pěkně propracované. Myslím si, že bych si s Lolou ve skutečnosti dobře rozuměla, protože potřebuju někoho takového, kdo by mě dokázal občas uzemnit a ona zase mě, abych jí místy mohla krotit od nejrůznějších výstřelků. Určitě bychom byly skvělé kamarádky!
Rozhodně to není žádná typická hrdinka, jedná se o naprosto normální dívku, která prožívá všechno jako každá puberťačka – stres, lásku, problémy s rodiči, zmatek v hlavě... můžeme zde také vidět, jak se snaží najít sama sebe prostřednictvím bláznivých kostýmů.
A to je na knize kouzelné. Domnívám se totiž, že se v ní dokáže najít každý, ať už by sympatizoval s vášnivou Lolou, majetnickým Maxem, ledovou Calliope nebo lhostejnou paní Bellovou.

Ve skříni vzadu najdu průhledné černé šaty, které se mi nikdy nelíbily a trhnutím si zkrátím lem sukně. Líčení zvolím oranžové a žluté. Červená paruka. Kozačky zašněrované až ke kolenům.
Dneska večer jsem oheň.“

Celý příběh byl opravdu vydařený, avšak mě mrzí, že se daly události předvídat příliš snadno. Myslím, že už je od pohledu jasné, jak knížka nakonec dopadne a vím, že kdyby si Stephanie se slovy vyhrála ještě o krapet více, mohla by mě v mých přesvědčeních znejistit a svraštit mi čelo horečnatým přemýšlením. Je to
škoda, ale jak několikrát podotkla v knize, „není to dokonalé, ale právě proto je to tak dokonalé pro nás“.

Mé hodnocení
I přesto, že nejsem příliš veliká fanynka tradičních romantických příběhů, kniha Lola a kluk od vedle si mě získala jak pro svou překvapující čtivost, ale také i díky schopnosti vyvolat ve mně spoustu otázek na téma „co by, kdyby“ a krásně otevřenému konci, který na kvalitě neubírá, spíše naopak.
Chvíli jsem přemýšlela, že bych knize dala přeci jen čtyři hvězdičky, ale nebudu troškařit – Lola se mi velice zalíbila a zaslouží si hvězdiček pět!

Knížku si můžete zakoupit v e-shopu arara.cz

zdroje:
obálka – CooBoo
obrázky - DeviantArt

6 komentářů:

  1. Na Lolu se moc těším :) Ať už je zítra večer,kdy budu mít po ústních maturitách a budu moct relaxovat nejlépe ve vyhřáté posteli s Lolou a klukem od vedle. Přesně to potřebuju....

    OdpovědětVymazat
  2. Ja tú knihu veľmi chcem! ;) Ešte som nečítala ani Polibek, chcem obe :D

    OdpovědětVymazat
  3. anu mam doma a jeste jsem se do ni nepustila tak uvidim jak me tadle autorka nadchne :) ale vypada to dost ctive :)

    OdpovědětVymazat
  4. Už sa tejto knižky neviem dočkať. Polibek pro Annu bol skvelý :D

    OdpovědětVymazat
  5. Na Lolu se tak strašně moc těším! Nemůžu se dočkat, až se zase začtu do toho skvělého stylu, kterým Stephanie píše! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem tedy nečetla ještě ani Polibek, ale ani jedna knížka mě tak nějak moc nezaujala, takže nevím, zda se do toho mám pustit, nebo ne ... :)

    OdpovědětVymazat