The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Dokonalý sen

pondělí 6. května 2013

(RC) Review: Dokonalý sen

Autorka: Ally Condie
Přeložila: Martina Neradová
Série: Matched / 2.
Počet stran: 344
Nakladatelství: Knižní klub / 2013

Poté, co je Ky vyslán Společností do války, Cassia dá přednost jemu před svým partnerem Xanderem a vydá se ho hledat. Rodiče ji pošlou do pracovního tábora, kde se setká s abnormálkou Indií. Když se s ní dostane na loď, která by ji měl odvézt do války za Kyem, odváží se doufat, že všechno bude zase v pořádku. Ale co kdyby se ti dva minuli a tím se od sebe opět vzdálili? Bude mít Cassia dost energie a kuráže, aby se vydala hledat svou pravou lásku a mohla mu zarecitovat slovy jejich společné básně? A kdo je Kapitán?


Dokonalý pár je naprostým opakem následujícího dílu. Zatímco v první části se nekonala žádná větší akce, při které by se čtenářům zastavilo srdce, Dokonalý sen takových momentů obsahuje několik. Jsme ihned vtrženi do děje a až na pár chvil si můžeme akci vychutnávat téměř v celé knize, což považuji za plus. Znám mnoho klidných knih, které jsou napsány způsobem „napíšu spoustu stránek o ničem, ať je to knížka tlustší“,
kde se nic neděje a jsem ráda, že u téhle tomu bylo jinak.

Co se mi líbilo, bylo střídání pohledů Cassiy a Kye. V jednu chvíli bojovat o život, v té druhé zase hledat svou lásku. Je zajímavé číst o tom, jak se ti dva milují a každý z nich má svůj plán, jak se k tomu druhému dostat, i když o tom chudáci nevědí. Autorka skvěle popsala pocity, a teď nemluvím jen o Kyovi a Cassie, ale i o Indiiných vztazích ke Xanderovi, Elimu nebo Společnosti. Láska, nenávist, touha, žárlivost, závist, odhodlání – to všechno je zde obsaženo!

Pokud jde o styl psaní, nemám nic moc, co bych vytkla. Ally píše jednoduše a čtivě, čtenáři nemají šanci se ve vyprávění ztratit, dokonce jsem tam ani nenašla příliš chyb. Jediné, čeho jsem si všimla, je nadmíra popisování míst, věcí a lidí. Myslím, že kdyby se v tomto směru trochu omezila, kniha by byla o něco tenčí, nicméně každý se potřebuje vyjádřit jinak, to je pouze můj osobní postoj k věci. Knize to rozhodně neuškodilo.

Konečně se zde mohly postavy plně rozvinout, i když mne trochu mrzí, že tu nebylo dost místa pro Xandera (ne, že bych byla jeho fanoušek, ale myslím, že každá postava si zaslouží dostatek prostoru). Cassia v mých žebříčcích vystoupala výš, protože dokázala, že není ten typ hrdinky, která jen sedí na zadku a čeká, až se o ní dva kluci poperou. Jde si za svým cílem a udělala by cokoli, jen aby se dostala ke své lásce a pokud možno nějak zabránila Společnosti, aby rozhodovala za ní. Takové hrdinky mám ráda, snad nám holka
nezměkne.

Nejde mi příliš do hlavy zápletka se Vzpourou a Kapitánem. Dost mi to připomíná Hunger games a Katniss jako „symbol vzdoru“. Jaktože najednou o Vzpouře vědí všichni, ale nikoho nenapadne se o tom zmínit? Proč je najednou tolik básniček o Kapitánovi? Myslela jsem, že básní mimo sto vybraných je pouze malé množství a ono takové překvapení! Rozhodně mi má autorka co vysvětlit.

Mé hodnocení
Jakmile si knížku přečtete, vyvstane na povrch několik otázek, díky kterým nebudete mít klid, dokud si nepřečtete další díl. Celá série mě mimo jiné také naučila, že bych neměla brát naši světovou kulturu za samozřejmost a nad některými výtvory obracet oči vsloup, protože za každou tvorbou se skrývá duše autora a umělecké dílo, jež je třeba ocenit.
S druhým dílem jsem velice spokojená, vůbec bych netušila, jak moc budu napnutá na pokračování. Oproti Dokonalému páru se o něco zlepšil, proto mu dávám 4 hvězdičky a jsem velice zvědavá, jak celý příběh Cassiy, Kye a Společnosti dopadne. Knížku mohu doporučit všem čtenářům, kteří mají rádi romantické dystopie s lehkým nádechem fantasy.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si můžete zakoupit zde)

Hodnocení obálky:




Celkové hodnocení:




zdroje
obálka – Knižní klub
obrázky - DeviantArt

3 komentáře:

  1. Rada by som si 2. diel prečítala, u nás sa to nebude vydávať 8( Predsa len svet ma zaujal, aj keď som sa v 1. dieli niekedy nudila. Rada by som viac akcie, takže si túto knižku raz zaobstarám 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Dokonalý pár sa mi celkom páčil, aj by som si prečítala pokračovanie, ale u nás ho nechcú vydať. No pochopíš toto? :D

    OdpovědětVymazat
  3. Proč se nemůžu dostat k přečtení prvního dílu :D ? Jsem na tuhle sérii tak zvědavá :)

    OdpovědětVymazat