The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Černá magie

(RC) Review: Černá magie

Autorka: L.J. Smith
Přeložila: Milena Hordinová
Série: Říše temnot / 3.
Počet stran: 243
Nakladatelství: Fragment / 2013

Thea a Blaise jsou čarodějnické sestřenice, které se přestěhují ke své babičce. Proč? Blaise je nezkrotná a zachází s lidmi jako s hračkami. Přesně to plánuje udělat i na nové škole, ale co když se Thea zamiluje a najde svou spřízněnou duši? Provede tolik zakázaných kouzel, jen aby Erika uchránila před Blaise a jejími čáry. Podaří se jí zachránit jak jeho, tak i pouto mezi nimi?

Černá magie je v pořadí již třetí díl autorčiny další série, do které patří upíři a jiné nadpřirozené bytosti. Tentokrát jde o čarodějky. Jak si spisovatelka poradila s tímto tématem? Musím říct, že mě příjemně překvapila. Podala ho z jiného úhlu než mávání hůlkami, zaklínání do žab nebo létání na koštěti a nastínila nám pohled do minulosti, kdy si lidé spojovali čarodějnice s amulety, bylinkami nebo elixíry.

Na sérii Říše temnot je dobré to, že na sebe žádná kniha přímo nenavazuje a příběh nemá možnost se vláčet skrz několik dílů, jako tomu je například u Upířích deníků. Lisa Jane má schopnost v pouhých dvou stech stránkách vylíčit děj, rozřešit zápletku, a přitom nechává postavy (byť jen na chvilku) vystoupit z knihy, žít vlastním životem a dospět, posunout se od začátku příběhu o něco dál. Na její osobitý styl jsem si už zvykla a myslím, že jen málokdo by ho dokázal napodobit.

Pravděpodobně ze mě mluví mé opojení knihou, protože se mi opravdu líbila (je možné, že nejvíce z celé série). Příběh začíná náhlým vtržením do děje, po kterém následuje pomalý a lehký vývoj událostí, které jsou završeny neočekávaným a napínavým koncem, jenž vás přinutí přemýšlet nad otázkami poletujícími ve vaší hlavě.

Pokud jde o postavy, do oka mi padla ze všech nejvíce Blaise. Proč? Připomíná mi typického Damona z Upířích deníků – hlavní záporák, který by nejradši všem uškodil, s lidmi zachází strašlivě, ale uvnitř má dobré srdce, protože v nesnázi pomůže svým nejbližším. Přesně to je celá Blaise. I ona si prošla určitým vývojem a abych pravdu řekla, s jejím novým já trochu sympatizuji. Zbytek postav mě příliš neohromil, povahově mi všichni připadají moc pozitivní a bez smyslu pro zpestření děje. Ale Blaise se autorce opravdu povedla.

Když pominu všechno nadpřirozeno, kterého je v knize požehnaně, musím přihlédnout k tématu. Kupodivu
se zde vyskytuje milostná problematika typu: „Co byste udělali pro pravou lásku? Vzdali byste se kvůli ní všeho, co máte?“ Nevím, jak bych se zachovala já, ale Thea s Erikem mě ani moc nepřekvapili, na to byli čitelní až až. Ale tleskám nadčasovému tématu.

Nebudu popírat, že se mi knížka líbila. Četla se s lehkostí, měla zajímavý příběh a hezkou zápletku, do kolen mě především dostal ten konec, pro mě docela šokující. Rozhodně doporučuji všem čtenářům, kteří hledají nějakou oddechové odreagování od každodenních problémů a příznivcům L.J. Smith, kniha se vám určitě bude líbit.
Navzdory všemu si myslím, že by stále bylo co zlepšovat, zapojit do příběhu o něco více akce a napětí, zredukovat počet jednotvárných svatouškovských postav a pokusit se o nepředvídatelnost. Knize dávám 4 hvězdičky a myslím si, že jde doposud o její nejlepší dílo!

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku (knihu lze zakoupit zde)

zdroje
obálka – Fragment