The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Zavržený

pátek 26. října 2012

Review: Zavržený

Autorka: Becca Fitzpatrick
Série: Zavržený / 1.
Počet stran: 368
Nakladatelství: Egmont / 2010

Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory. Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné - držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A za všemi otázkami, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch mohou navzájem položit jen jedinou: "Jak hluboko dokážeš padnout?"

Proč jsem si knihu vybrala...
Knížka mě v knihovně a v knihkupectvích vyzývala již hodně dlouho. Každý na něj na blozích psal recenze (už si nevzomínám, zda převážně kladné nebo záporné), ale vím, že jsem dychtila po fantasy čtení s anděly. I když se mi do čtení moc nechtělo, nakonec jsem se překonala - andělé nade mnou zvítězili a série Zavržený si v mém srdci ukořistila své místo.

Recenze
Příběh vypráví o dívce Noře, která se poslední dobou začne až moc podezřele často vídat s tajemným novým klukem Patchem. Ať je kdekoli, Patch se tam shodou okolností objeví také. Náhoda anebo úmysl? Když jede jednoho večera domů od své kamarádky Vee, někdo ji skočí pod auto a snaží se ji zabít. Nora pozná stejné oči, jako jsou ty Patchovy. V jeho blízkosti se jí dějí podivné a překvapivé věci a navzdory Patchově tajemné minulosti a jeho podivnému chování si Nora začíná uvědomovat, že ji záhadný spolužák přitahuje nejen svým nebezpečně přitažlivým vzhledem, ale i svým kouzlem osobnosti a ochranitelským dojmem, který navzdory své drsní masce vyzařuje.

Podivné pocity, které v ní Patch vyvolává, se jí zdají opravdu podivné a má pocit, že tají nějaké veliké tajemství, díky němu je spolužák tak nepřístupný. Někdo jí nabourá do auta a téměř přijde o život, avšak když se na auto podívá chvíli poté, je bez škrábnutí. Nebo záhadný útočník, který Noru sleduje a když napadne její kamarádku Vee, má stejně tmavé oči jako ty Patchovy. Co skrývá?

Příběh mě opravdu okouzlil. Na to, že moc o andělech nečtu (nejsou zrovna mými největšími favority na četbu) a nemám na takové knihy moc velké nároky, tak mě první díl Zavrženého příjemně překvapil. Už od začátku se mi příběh četl velice pěkně, bylo zajímavé číst o Nořiných pocitech ohledně nebezpečného a temného Patche, typické dívčí trable.

S čím jsem si nemohla pomoct, bylo srovnávání Zavrženého se Stmíváním. Oba dva se potkají na biologii, Patch má tmavé hluboké oči, ve kterých se každý snadno ztratí a chrání zranitelnou lidskou dívku. Když chce, pouští ze sebe hrůzu - typické Stmívání až na to, že Patch není žádný svatoušek a staromódní "suchar" (čímž si u mě knížka hodně přilepšila).

I přes svou čtivost mi příběh z počátku nepřišel kdovíjak úžasný a geniálně promyšlený, avšak kolem poloviny jsem začala naprosto chápat autorčinu hlavní myšlenku. Detektivní zápletka mne překvapila, protože až do posledních pár stránek jsem si nebyla přesně jistá, kdo stojí za vším tím zlem a konec mi doslova sebral dech. Moc se mi líbila pasáž (pozor SPOILER!) s Norou a Patchem ve starém motelu, když Nora chtě nechtě poodhalí Patchovu podstatu a minulost a Patch se začíná upřímně svěřovat.

Mé hodnocení Můj celkový dojem z knížky je vskutku příjemný. I když jsem si z počátku moc velké naděje o dobré knize nedělala, postupně si mě příběh začínal získávat svou propracovaností, originalitou a zajímavým námětem. Jediné, co mne od koupi trochu odrazuje, je cena, kvůli které si knížku ještě nějakou dobu nepořídím. Avšak to mi nebrání v tom, abych knize dala 4 hvězdičky a vřele vám ji doporučila, ať už o andělech čtete rádi anebo ne.

zdroje:
obálka - Egmont
obrázky - DeviantArt