(RC) Review: Eldest

Přeložila: Staníčková Olga
Série: Odkaz dračích jezdců / 2.
Počet stran: 656
Nakladatelství: Fragment / 2005

Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ...
Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět!
Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou...
Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

POZOR! Obsahuje spoilery!

O čem je série ODJ?
Odkaz dračích jezdců vypráví o mladém šestnáctiletém chlapci, Eragonovi, který jednoho dne v Dračích horách objeví jakýsi podivný kámen. Aby toho nebylo málo, kámen je ve skutečnosti dračím vejcem. Když se vyklube malá Safira, Eragon se stává dračím Jezdcem a je nucen uprchnout s bývalým jezdcem Bromem z rodiného města Carvahalu pryč. Při cestě k Vardenům potkají zahádného chlapce Murtagha, který jim pomáhá dostat se na cílové místo. Po několika týdnech u Vardenů musí Eragon podniknout s elfkou Aryou a trpaslíkem Orikem cestu do elfského města, Ellesméry, kde se musí podrobit tradičnímu výcviku jezdců...

Proč jsem si knihu vybrala?
První díl, Eragon, mě naprosto uchvátil, i když jsem do té doby literaturu s draky nečetla zrovna nadšeně. Jenže každý si sérii chválil a Eragona jsem přečetla jedním dechem. Po Eldestovi jsem sáhla všemi deseti v očekávání, že mě nezklame, stejně jako Eragon. Nezklamal, a pokud se v blízké době dostanu k Brisingrovi, sáhnu i po něm! =)

Jak už jsem psala výše, Eldest mne nezklamal (ne, že bych očekávala něco jiného =D), jelikož mě zauja
l nejen svým dějem, ale i myšlenkou příběhu a celkovou zápletkou. Jsem ráda, že autor moc nerozepisoval cestu do Ellesméry, v prvním díle mi cestování stačilo až až. Byla jsem poměrně zvědavá, kam na začátku zmizela Dvojčata a Murtagh a i když jsem tušila, že mrtví nejsou, přesto mi několik kapitol před koncem vzal autor dech! Čekala jsem všechno, jen ne šokující odhalení v závěrečné bitvě!

Musím pochválit autorův styl psaní. Ačkoli nedávám psaní ve třetí osobě moc šancí, u Eldesta jsem ráda, že Christopher nezvolil psaní v první osobě. Proč? Ve druhém dílu (narozdíl od prvního) se sem tam střídaly pohledy různých postav (tuším, že jen Eragona, Rorana a později i Nasuady). Z počátku to bylo hrozně chaotické, protože Eragon byl v Ellesméře, Roran v Carvahallu a Nasuada v Beorách a na každém místě se dělo něco jiného, ale postupem času se začal děj všech tří osob propojovat a byla radost číst to i z jiného úhlu, za to zvedám palce. =)

Pro Eragona bylo veškeré Oromisovo a Glaedrovo učení naprosto neznámé a (stejně jako pro mě) naprostá novinka. Až doposud měli čtenáři možnost vidět tu slabou stránku magie v roli Jezdce a musím se přiznat, že se mi opravdu líbilo odhalení té příjemnější, kouzelnější části. =) Skutečným problémem se pro Eragona stala jizva od Durzy, která se stejnak později vyřešila de facto sama. Docela mi přišlo chabé, jak autor vyřešil tento zádrhel, ale myslím, že oproti celé knize pár menších "úletů" neuškodí. Celkově se kniha četla příjemně, a to je hlavní.

Můj názor na obálku
Jako u Eragona, i Eldest mě nadchnul svou jednoduchostí. Jen jeden prostý obrázek a ihned mě kompletně očaroval! Obálka je téměř stejná jako originální, za což jsem ráda. Německý obal také není špatný, ale přijde mi moc přeplácaný. Ježtě jsem našla obálku na dvoj-knihu Eragona a Eldesta, která mě naprosto uchvátila. Nicméně jsem ráda za naší, v jednoduchosti je krása, což se vždy cení. =)

K závěru bych ráda doporučila všem čtenářům jakékoli věkové kategorie a jakémukoli vztahu k fantasy literatuře, protože jakmile si jednou přečtete Odkaz dračích jezdců, sérii si zamilujete (ozkoušeno z vlastní zkušenosti!). Proto knize dávám pět hvězdiček a lituji, že nemohu dát víc. Knížka se mi opravdu hodně líbila jak žádná už dlouho ne. =)

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

obrázky - DeviantArt & Google