The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Jonas

středa 13. června 2012

(RC) Review: Jonas

autor: Eden Maguire
série: Krásní mrtví
díl: první
přeložila: Drozdová Edita
rok vydání: 2011
nakladatelství: Fragment

Anotace
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím.
V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix.
Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska…
Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává?
Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek…
Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?



Skutečně zajímavá myšlenka, která tu ještě nebyla. Krásní mrtví! Upřímně řečeno když jsem ten název slyšela poprvé, hlavou mi prolétlo něco v tom smyslu jako: "To má nevýraznej název, bude to nic moc." Jenže pak za mnou přišla kamarádka s tím, že Krásní mrtví jsou naprostá bomba, že to u nich doma četli všichni její sourozenci a opravdu to stojí za to, tak jsem se rozhodla, že do toho přeci jen půjdu. A opravdu se to vyplatilo!

První, na co jsem si musela zvykat, byl způsob vyprávění. Většinou ve třetí osobě, místy namixované s osobou první. Neříkám, že by mi to kdovíjak vadilo (přeci jen se na to dalo po čase zvyknout), ale je obtížné se při čtení koncentrovat nejdříve na to a pak na támhleto...

Musím se přiznat, že příběh byl naprosto skvělý! =) Kdo by si pomyslel, že ještě někdo může přijít s něčím neupířím? Mrtví lidé, kteří by rádi zjistili jméno svého vraha a přitom to namixovat do lovestory, to se nevídá jen tak každý den! Když jsem začala číst, myslela jsem, že nejdřív bude chvilka ticha před bouří (takový normální Darinin život s Phoenixem a pak bum!) ale trošku mě Eden zklamal, jak hned všechno vyslepičil Darině už na začátku. Ani se nesnažila Phoenice najít. To rovnou mohl napsat: "Darino, tvůj mrtvej kluk je tam a tam,
dověz se o něm všechno hned v první kapitole." =D

Hlavní hrdinka?
Tady se s panem spisovatelem neshodnu. Mně se Darina naprosto příčí. Proč?
Protože de facto nic extrémního (dle mě) nedělá, všechno se jí naservíruje pod nos a ještě se jí dostane takové 'pocty' pracovat pro Krásné mrtvé. Moc se mi nelíbí způsob jejího uvažování, na středoškolačku mi přijde takový mdlý. Jednou moc dětský, podruhé moc dospělý, ale asi se v tom moc hrabu. =D

Krásní mrtví jsou napínavá lovestory, která poukazuje na heslo "Láska hory přenáší". Je jedno, jestli jste upír, skřítek nebo Krásný mrtvý, pokud toho druhého milujete, nezáleží na tom, kdo je anebo že ho milovat nesmíte. Všechny překážky jdou zbořit...

Jako vždy můj názor na obálku...
Myslím, že by se to všechno dalo shrnout do dvou slov: Naprosá bomba! Já zbožňuju takovou mentolově šedo-zelenou barvu, zvlášť v kombinaci s tmavou ďábelskou růžovou, to je moje slabost! 0=) Tajemná postava uprostřed (možná to je Darina, ale proč by měla křídla? - nebo Jonas, ale je to spíš holka no =D) tomu dopomáhá, opravdu je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem se přeci jen rozhodla Krásné mrtvé přečíst. Děkuji grafikům, že udělali tenhle skvost a že si tam místo toho češi nedali nějaký patvar!

I přes pár nedostatků, které jsem zmínila výše se mi kniha nesmírně líbila. Přečetla jsem jí během několika málo přestávek u nás ve škole a i tak jsem neměla dost! Opravdu se těším až si přečtu další díly, protože ten konec... aah, za ten by se mělo vraždit! =D Nicméně s pár zápory zmíněnými výše dávám knize čtyři hvězdičky, poněvadž si mě získala nápadem, zaujetím a tou překrásnou obálkou!

Tímto mnohokrát děkuji nakladatelství Fragmnet za poskytnutí recenzniho výtisku!


Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

Zdroje:
obálka - Fragment
obrázky - Google

2 komentáře:

  1. Ja sa už chystám na tretí diel a séria sa mi zdá príjemná. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka sa mi tiež páči.:) Sériu som nečítala, ale rada by som to zmenila, vyzerá to fajn.^^"

    OdpovědětVymazat