The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Krvavá země

(RC) Review: Krvavá země

Autor: Alan Glynn
Překlad: Kateřina Orlová
Počet stran: 328
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Metafora

Africké peklo sahá až do světa nejvyšších politiků… Krev, korupce, konspirace Jimmy Gilroy má napsat životopis herecké hvězdičky, která zahynula při havárii vrtulníku. Jenže tu něco nesedí. A na světlo začnou vycházet podivné náznaky a podezření. Okruh záhadných hráčů se rozrůstá: bývalý irský premiér, majitel velké těžební společnosti, kandidát na prezidenta USA, pološílený diktátor z Konga… A právě tam se všechny nitky sbíhají. Jaké hrůzy se odehrály v zapadlém koutě Afriky, právě když tam byl na obchodním jednání prezidentský kandidát J. J. Rundle? Jaká tajemství ukrývá tropické peklo a proč jeho vražedné prsty sahají daleko za oceán? "Krvavá země" se totiž nemusí skrývat jen v divokých afrických pralesích.

Krvavá země je skutečně působivá kniha. Nastiňuje 'každodenní' problémy politiků a byznysmenů. Jde o napínavý příběh, originální nápad a strhující děj. Na četbu jsem se těšila, anotace mě příjemně navnadila, námět dobrý, ale po přečtení na mě knížka nezanechala kdovíjak hluboký dojem.

Příběh je o Jimmym Gilroyovi, jenž se rozhodne z nouze o práci vzít nabídku na sepsání knihy o Susi Monoghanové, slavné hvězdě průšvihářce, která spolu s pěti lidmi zahynula ve vrtulníku. Postupem času se dovídá nechtěně to, co nikdy nemělo již lidské ucho zaslechnout azačíná se pídit po informacích. Nakonec dospěje k tomu, že nic není tak, jak se doopravdy zdá.

Jak jsem se zmínila již výše, knížka má originální a překvapující nápad. Nicméně mi přijde, že by se toto téma dalo zpracovat mnohem lépe, mnohem kvalitněji než jak bylo napsáno. Chvilku trvá zorientování se v ději, jakmile si to v hlavě dáte dohromady, de facto již víte, kdo to všechno způsobil a proč. Zbylá polovina děje je takřka 'o ničem', respektive se už hlavní zápletka vyřešila a čtenář nemá potřebu číst dál...

Jako obvykle si ani tady nemohu odpustit zhodnocení obálky. Upřímně řečeno, i když není moc přeplácaná, přijde mi dost 'umělá' a kdybych si nepřečetla anotaci, asi by mě už jen pohled odradil (ano, jsem jedna z těch osob, které soudí na 70% podle vzhledu knihy). V tomhle případě bych možná zachovala jednu z cizích obálekí, i když mě také moc nenadchly. =)

Celkově, abych shrnula své dojmy, knížka to nebyla špatná. Mám ráda detektivky a thrillery apod. ovšem myslím, že je určená čtenářům vyššího věku než teenagerům (nejen náročností textu, ale i způsoby psaní), tudíž mé pocity jsou poněkud smíšené. Kdybych byla starší, hodnotím tak čtyři hvězdičky, ale nejsem, tudíž bude hodnocení nižší. Avšak všem detektivkomilcům doporučuji. =)

Mnohokrát děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí tohoto recenzního výtisku.

Knížku si lze koupit v knižním supermarketu Arara.cz