The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Smečka

úterý 10. dubna 2012

Review: Smečka


Autorka: Andrea R. Cremerová
Počet stran: 400
Série: Smečka
Díl: 1.
Nakladatelství: Knižní klub

Anotace
Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která jí připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno - včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat? Smečkou započíná třídílná akční a zároveň romantická fantasy série..

Být Ochráncem není nic lehkého. To ví Calla Torová více než dobře. Přesto hrdě nese titul vůdkyně smečky Nightshadeů a zodpovědně přijímá povinnost provdat se za vůdce Baneovské smečky. Jenže... co když se do cesty postaví opravdická láska než ta z domluvy?

Musím se přiznat, že pro mě nejsou vlkodlačí témata moc dobrým čtením, protože Stephanie Meyerová mi zkazila o vlkodlacích veškerou představu (ovšemže ani Quileté, ani Ochránci pravými vlkodlaky nejsou, ale já je tak prostě beru). Od té doby si každého vlkodlaka představuji jako krásnýho namakanýho svalovce, kterej chrání dobro... blablabla... Takže tahle knížka mě zčásti vrátila do reality, za což jsem vděčná. Tak například:
• Ochránci de facto nejsou žádní přerostlí vlci, jejichž výška by se mohla rovnat koňské
• když se převtělí, jsou řízeni loveckými instinkty, nejsou to lidi
• už se tak rodí a je na 100% jasné, že budou vlci, není třeba "startér"


V knížce se mi líbilo vyjádření Calliných pocitů a myšlenek, které do příběhu přesně zapadaly. Úplně živě jsem si dokázala představit, jak si Calla nechce Reniera vzít, ale udělá to, protože je to správné, protože už to bylo domluveno, když se oba narodili... i když je zamilovaná do Shaye. Je to poněkud zvláštnější milostný trojúhelník, kde Calla na veřejnosti chodí s jedním a s druhým se potají schází a provádí všelijaké špatnosti, které by se Strážcům nelíbily a podobně.

Což mě přivádí k dvoum záhadným skupinkám stvoření. Tou první jsou strážci. Jakýci šéfové ochráncům, co jim nařizují a ovládají životy, zakazují různé věci a za to jim dávají drahá auta a dobré bydlení... Kdybych si odmyslela všechny ty nadpřirozené věci okolo, mohla bych Strážce přirovnat k nějaké sektě nebo sesterstvu a tak nějak. S výjimkou toho, že když porušíte nějaký zákaz (byť omylem), prostě se můžete rozloučit se životem.
Druhou skupinkou podivínů jsou Přízraky. Vlastně sama ani nevím, co to je. Představuji si je jako nějaké průhledné duchy v kápích levitující nad zemí, toť vše. V knize se vyskytují jen občas, ale bojí se jich i Ochránci, což mi jen plete hlavu. =D No, kdo Smečku četl, pravděpodobne ví, o čem mluvím.

Kromě zvláštního pouta mezi Callou, Renem a Shayem mě upoutal ještě vztah Calliny matky k dceři. Občas si navzájem vykají, Calla o ní přemýšlí jako o TÉ Naomi, žádná mamka, maminka... prostě ona.

A co říkám na obálku?
Ta mě vskutku překvapila, pravděpodobně bych tam čekala nějakého vlka vyjícího na měsíc anebo něco na ten způsob. Jinak chválím. Je poměrně jednoduchá, vždycky, když jsem se na ní podívala jsem si Callu jasně vybavila - dokonce se trochu strefili do popisu. =D + ještě v kombinaci s květinou... nevím, co přesně by to mohlo znamenat, podle mě porušování pravidel a dlouholetých tradic. Rozhodně se mi naše obálka líbí, ale ta anglická je dle mě mnohem lepší. =D

Takže k závěru bych jenom mohla dodat, že kniha je plná zvláštností a nečekaných zvratů, ale i tak to stojí za přečtení, protože spisovatelce se podařilo vtáhnout čtenáře (mě) do děje a myslím si, že o to tu právě jde. Kdo si knihu koupí, neměl by litovat peněz.

Na internetu jsem našla ještě knižní trailer pro zvědavce =)
 

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

Myslím, že k hodnocení není co dodat, je to jedna z nejlepších knížek, co jsem kdy četla! =)

Zdroje:
obrázky - Google
video - Bux.cz

8 komentářů:

  1. Mně osobně se líbí víc anglická než česká obálka, česká mě spíš odrazuje. :)
    Co se týče prvního dílu, ani nevím, jestli mě až tak zaujal. Je to dýl, co jsem to četla, ale myslím, že mně se líbil spíš druhej díl (i když ten až po druhým přečtení). Každopádně, teď čtu třetí a zatím docela dobré, ale uvidíme... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Smečku jsem četla, ale tolik jsem z ní nadšená nebyla. Já ji spíše považuji za takový průměr, protože Calla mi přišla mírně pitomá a celkově mi moc nesedly ty postavy. Sice mám teď doma druhý díl, ale trochu se ho bojím číst, jelikož recenze, které jsem na něj četla, bohužel nejsou nijak moc pochvalné.
    Jop, a ta obálka. To není původně u nás vytvořená. Vlastně ta česká je obálka originální, která byla využita u anglického hardbacku. Obálka, kterou tu máš danou jako anglickou, tak ta je z paperbacku. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Viac než fialová obálka s ami páči tá, čo je až ďalej v článku. Odo mňa by kniha dostala táto kniha len tri hviezdičky, nejako veľmi ma nezaujala. Napriek tomu sa chytám prečítať aj záverečný diel - Krvavá ruža.

    OdpovědětVymazat
  4. k Shayovi jsem se už vyjádřila, že? :D A já vím, že bych si to měla odpustit, ale... Nesrovnávej Quilety se Smečkou. Knihy by se správně neměly porovnávat, i když uznávám, že tu chybu kolikrát dělám taky. Jenom taková menší rada do budoucna, tak se nezlob. ;) Jinak Smečka je opravdu úžasná, takže ji všem doporučuji. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na knížku jsem narazila v knihovně, kde mě zaujala obálkou (bohužel jsem měla už dost vybráno :/ a myslela jsem si, že to není první díl :D). Ale jak vidím tu anglickou-mmmm, ta je fakt ú.ú.úžasná.
    Když čtu recenzi, tak ale zjišťuju, že knížka není to, co bych od ní chtěla. Tolik vlků bych asi nezvládla. Sice jsem bývala fanynkou Twilight, ale to mě hned po 2.díle opustilo. Jacob, proměna, ty roztrhaný hadry, citový nevyrovnanosti,-nuda. Doopravdy se bojím (nebo spíš mám respekt z) vlčáků, takže vlky moc nemusím.
    Ale neříkám, že u ní, jako u nouzovky, neskončím ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Četla jsem všechny tři díly a celá série se mi vcelku líbila :-) napsala bych toho víc, ale asi si ještě nečetla další díly, takže nebudu spoilerovat :D jinak se mi moc líbilo vysvětlení proč mají oblečení, když se promění zpátky do lidské podoby ;-) trošku jsem se bála, že to tam nevysvětlí :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle můj šálek čaje nebude... :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mne sa knižka tiež páčila, nemám rada porovnávanie a ani som tu nenašla nič š čím by som porovnala týchto vlkov s Meyerovými, keďže tu neboli upíri (vďakabohu) tak som si čítanie pekne užila 8)

    OdpovědětVymazat