The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Radleyovi, upíři odvedle

úterý 6. března 2012

Review: Radleyovi, upíři odvedle

Autor: Matt Haig
Originální název: The Radlelys
Počet stran: 351
Doba čtení: 8 dní

Anotace
Petr a Helena a jejich dospívající potomci Klára a Rowan žíjí c poklidné příměstské vesnici. Mohlo by se zdát, že jde o úplně obyčejnou rodinku - průměrně nefunkční a průměrně spokojenou. Jenomže manželé Radleyovi skrývají před celým světem - včetně svých dětí - jedno hrůzné rodinné tajemství. Jsou upíří, kteří se před mnoha lety rozhodli, že budou "abstinovat" a pokusí se žít jako normální lidské bytosti.
Jejich život se však obrací naruby, když se na Kláru jedné noci vrhne opilý spolužák. Dívka zpanikaří a aniž sama ví, co dělá, roztrhá ho na krvavé kusy.
A aby toho všeho nebylo málo, na rodinné scéně se objevuje temná postava strýčka Willa, bezskrupulózního upíra ze staré školy, jehož přítomnost v domě zapříčiní celou řadu dalších katastrofických situací.

V knihovně jsem tápala po svazcích a přemýšlela, co si vypůjčit. Jelikož miluji upíří tématiku, rozhodla jsem se, že si zkusím přečíst Radleyovi. Zpočátku pro mě byla kniha spíše zklamáním než něčím ztrhujícím. Moc mě nezaujala.

Především se špatně četla ne tak kvůli příběhu, jako spíše o formě vyprávění - vše je zde podáno v krátkých kapitolkáh, mnohdy ani ne na ppolovinu stránky a pokaždé je to z pohledu někoho jiného. Hlavně ze začátku to pro mě bylo všechno hodně matoucí, přemýšlela jsem o odložení knihy. To je pro čtenáře chaos, jakmile pořádně neznají ještě postavy a vztahy mez nimi, je to spíš nucené čtení než vtáhnutí do děje...

Postupem času mě knížka la začala více upoutávat a kolikrát jsem byla v autobuse smutná, že už musím vystoupit. =D Příběh obyčejný, ale svým způsobem kouzelný a originální - no uznejte sami, teď je na světě plno Stmívání a Školy noci... občas je příjemná změna si přečíst o upírech, co se snaží žít normálně a řeší typické problémy smrtelníků...

Ačkoliv se to podle obálky pravděpodobně nezdá, knížku bych doporučovala spíš teenagerům než někomu menšímu, občas se zde vyskytují trošku peprnější anebo "pikantnější" scény a také je to obsahově náročnější čtivo (rozhodně nic pro lidi čtecí z nudy).

Jinak pocity z knihy byly více než dobré, Matt Haig napsal příběh tak, že nevíte, jak to všechno nakonec skončí a když se dostanete ke konci nějaké pasáže, valíte oči a říkáte "tývole". =D Za což si u mě vysloužil další hvězdičku navíc i přes prvotní nechuť ke čtení. =D
Rozhodně doporučuju, pokud hledáte něco na odlehčení nudného dne, je to pro vás ta pravá knížka!

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

1 komentář: